Η Λίζα και τα Manga

by 20:42 17 Φώναξαν
Όσοι με γνωρίζουν ξέρουν την αδυναμία που έχω για τα comics. Σαν παιδάκι με φώναζαν ειρωνικά το μορφωμένο παιδί από τα "Μίκυ Μάους". Η αλήθεια είναι ότι πάντα θεωρούσα ξενέρωτες τις εκδόσεις της Disney. Πάντως το αστείο είναι οτι πραγματικά έμαθα πολλά σαν παιδί από τα comics. Αγαπημένα μου comics σαν παιδί ήταν 3 τεύχη, μιας σειράς που ούτε καν θυμάμαι και βρέθηκε τυχαία στα χέρια μου, η ζωή του Τόμας Έντισον, η ζωή του Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπέλ και του Αμούσδεν. Τελικά μαθαίνεις κάτι και από την 9 τέχνη. Βασικά πιστεύω ότι είμαι από τα λίγα άτομα στην Ελλάδα που διάβασαν το τεύχος του Spiderman με το Venom στα ελληνικά. Περίμενα με ανυπομονησία να εκδοθούν κόμικς όπως της Marvel και στην Ελλάδα και αυτό έγινε με την εκδοτική εταιρεία modern Times. Δυστυχώς το πείραμά απέτυχε αλλά εγώ πρόλαβα να το ζήσω. Στην φοιτητική μου ζωή ήρθε το 9 της Ελευθεροτυπίας και μπορώ να πω ότι χάρη σ' αυτό έμαθα πολλά για τα comics ανά τον κόσμο και φυσικά για την Ένατη τέχνη γενικότερα.

Έλα μου δεν ήξερα τίποτα για τα manga. Έτσι όταν η Dannosiel μου είπε για το ταξίδι της Ιαπωνίας τότε τις παρήγγειλα να μου φέρει ένα. Μου το έφερε τυλιγμένο το κοιτάω... μου φάνηκε κάπως μικρό.. το ανοίγω προς μεγάλη μου φρίκη το χαρτί ήταν από ανακυκλωμένο χαρτί και το σχέδιο ασπρόμαυρο. Ευθρασώς τις λέω "Αυτό είναι ασπρόμαυρο, δεν είχε κανένα με χρώματα να μου πάρεις;". Εκεί η Άθλια Κόρη έμεινε με το στόμα ανοιχτό και μου απάντησε ότι όλα τα manga έτσι είναι. Το σαγόνι μου έπεσε στο πάτωμα... Δεν ήξερα ακόμη ότι τα Manga στην Ιαπωνία εκδίδονται ανά χιλιάδες, ότι συνήθως βγαίνουν με χαμηλό budget, κοινώς η ποιότητα του χαρτιού είναι άθλια και τέλος ότι δεν χρησιμοποιούν χρώματα. Πιάστηκα πραγματικά αδιάβαστη.

Αυτό λοιπόν ήταν και το πρώτο μου manga. Ακόμη δεν ξέρω ποιο είναι δεν το έψαξα και δυστυχώς δεν το βρίσκω κιόλας σε αυτό το χάος που κυριαρχεί στο δωμάτιο μου. Με λίγα λόγια το πρώτο μου Manga ήταν 100% γνήσιο, απο την Ιαπωνία και γραμμένο στην Ιαπωνική γλώσσα.

Η δεύτερη μου επαφή με τα manga ήταν χάρη στην εκδοτική εταιρεία Anubis με το περιοδικό Akasuki Manga για κορίτσια. Πρόλαβα να αγοράσω 3 τεύχη και δεν νομίζω να συνέχισαν να βγάζουν άλλα. Όμως δεν το θεωρώ 100% manga απλά ήταν μία έκδοση, ένα περιοδικό που είχε μέσα 3 ιστοριούλες manga οι οποίες ήταν σχεδιασμένες από Ευρωπαίες πιτσιρίκες mangaka. Εντάξει μου φάνηκε λίγο απομίμηση, ωστόσο όμως πείρα αρκετές πληροφορίες για να μου κινήσουν την περιέργεια. Μια μέρα στο γνωστό φόρουμ που είμαι θαμώνας Anime//Gr βλέπω την φίλτατη Yamie-chan να ποστάρει φωτογραφίες από Manga, τις οποίες είχε τραβήξει σε έναν κατάστημα στην Θεσσαλονίκη.

Φυσικά και με την πρώτη ευκαιρία πήγα εκεί και αγόρασα και εγώ. Η τιμή των περιοδικών ήταν λίγο τσουχτερή αλλά άξιζε αν σκεφθείς ότι τα έφεραν απο το εξωτερικό. Eκεί υπήρχαν Manga εισαγόμενα εξ αμερικής στην Αγγλική γλώσσα φυσικά. Τα οποία τα εκδίδει η γνωστή Dark Horse comics. H ποιότητα των Αμερικανικών Manga ήταν ακριβώς η ίδια με την Ιαπωνική. Το μόνο που άλλαζε πιστεύω ήταν η γλώσσα και οι διαφημίσεις. Χάρηκα ωστόσο που κατάφερα να αγοράσω στην χώρα μου Μanga έστω και στην αγγλική γλώσσα.

Προχθές όμως με μεγάλη χαρά αγόρασα το πρώτο μου 100% Μanga στην Ελληνική γλώσσα.
Χάρη στην Anubis αγόρασα το Princess Ai και έμεινα πραγματικά εντυπωσιασμένη. Για μια ακόμη φορά η Anubis απέδειξε ότι σ' αυτό το χώρο τις αξίζει δικαιωματικά η πρωτιά. Εντυπωσιάστηκα με την επιλογή του τίτλου, με την επιλογή του Ilustration. Το κυριότερο με εντυπωσίασε που η έκδοση αυτή, αν και τσουχτερή εδώ που τα λέμε αφού ήταν ίδια τιμή με την Αμερικάνικη, δεν ήταν όπως στην Ιαπωνία ή όπως στην Αμερική. Ήταν προσεγμένη με καμία διαφήμιση μέσα, και το χαρτί παρόλο που είναι ανακυκλομένο δεν το καταλαβαίνεις με την πρώτη ματιά. Αυτό που είδα και με εντυπωσίασε τέλος ήταν που στο τέλος έγραφε πληροφορίες για τους δημιουργούς του Manga αυτού.

Αν έπρεπε να διαλέξω νικητή ανάμεσα στις 3 διαφορετικές εκδόσεις που έχω διαβάσει. Τότε η Ελληνική Έκδοση και η προσπάθεια της Anubis είναι μακρά η καλύτερη. Πραγματικά δεν με πειράζει να πληρώσω την ίδια τιμή με το Αμερικάνικο αν είναι να έχω σαφώς καλύτερη ποιότητα από την Αμερικάνικη έκδοση. Όπως καταλαβαίνετε το επόμενο μου πόστ θα είναι μια μικρή παρουσίαση της Πριγκήπισσας Αι.

Erisadesu

Developer

Ιερή Δούλη της Θεάς Καφροδίτης, το όνειρό της εινα να γίνει blogger, να ζήσει στην Ιαπωνία και να μάθει ορθογραφία

17 Φώναξαν:

Yellow Kid είπε...

Καλημέρα!
Η συλλογή Manga Blast απο την Dark Horse αν βγαίνει ακόμα, έχει πολύ εδιαφέροντα πράγματα!!! Για ψάξ' το!

Υ.Γ
Η Modern Times ξεκινησε μια χαρά με το Sandman μέχρι που άρχισαν να πέφτουν εξω και να κάνουνε φτηνιάρικες εκδόσεις.

Dannossiel είπε...

athlia xaderfi!!!
den to vriskeis to manga pou se fera ap tin alli akri tou kosmou????
tha se gamiso malakismeni.lol
itan gamato reeeeeeeeee

BushidoCougar είπε...

Δεν ξέρω γιατί αλλά εγώ δεν τα πάω καλά με την Anubis... Πιο σωστά, δεν τα πάω καλά με κανέναν εκδοτικό οίκο comic, manga (όπως η αχαρακτήριστη Μαμούθκόμιξ)... Τις περισσότερες φορές η μετάφραση είναι επιεικώς άθλια! ΜΗΝ αγοράσετε το 300 από την Μαμούθκομιξ, μποϊκοτάζ, μήπως και δώσουν κάνα φράγκο για ποιοτικότερη μετάφραση..

Είναι λογικό ότι όταν ένα κείμενο υφίσταται μετάφραση 2ου βαθμού θα έχει αρκετές αλλοιώσεις (japanese ->english ->greek)!

Δυστυχώς είδα κάποια τρανά λάθη από την Anubis που μου έμειναν, αλλά δεν την αδικώ! Έχει τα @@ και ξεκινάει κάτι σε μία χώρα που δεν γνωρίζει τι εστί manga, αλλά δυστυχώς εγώ δεν θα την προτιμήσω γιατί όταν κάτι γίνεται στο όνομα του κέρδους λείπει το μεράκι...

Ο χρόνος θα δείξει πάντως, ελπίζω κάποια στιγμή όλοι μας να αγοράζουμε (υποστηρίζουμε) μια σωστή εκδοτική προσπάθεια για την διάδοση των manga στην Ελλάδα (κι όχι απαραίτητα στα Ελληνικά)!

alex.00 είπε...

Εγω δεν ασχολουμαι καθολου με manga και δεν εχω ιδεα τι παιζει...αλλα πεθανα στο γελιο με το μπινελικι της Dannosiel!!!
Ρε συ Λιζα οντως προσεχε λιγο απο την Ιαπωνια στο εφερε η κοπελα! χι χι!

Geo είπε...

Πριν και από την Anubis όμως και η Morden Times είχε κυκλοφορήσει manga Pokemon σε εξωφρενικά καλή ποιότητα χαρτιού, εξού και ανάλογη τιμή. Λόγος που δεν άντεξε το επιχείρημα παρά την τότε μεγάλη δύναμη που είχε το όνομα Pokemon. Μετά από 5 τεύχη σταμάτησαν να κυκλοφορούν. Επίσης μου έχουν πει πως παλιότερα είχαν κυκλοφορήσει επίσης Candy Candy και Gatchaman. Στα χέρια μου δεν κατάφερε ποτέ να πέσει κάτι τέτοιο για να γνωρίζω περισσότερες πληροφορίες για το πως ήταν.

Η προσπάθεια της Anubis με το Akasuki ήταν χαριτωμένη θα έλεγα, αλλά όπως έγραψες και η ίδια στην τελική μόνο τις δουλειές κάποιων γερμανίδων κοριτσών έκδωσαν που είναι κάπως απομίμιση. Χωρίς να θέλω να υποβιβάσω την δουλειά τους. Ως μια πρώτη προσπάθεια δεν την κατακρίνω. Δεν γνωρίζω πόσο καλά πήγε το Akasuki, αλλά από την στήλη με τα γράμματα που είχε φαίνοταν να είχε μια κάποια ανταπόκριση στην αγορά. Ελπίζω μετά την πρώτη προσπάθεια να δούμε και κάτι λίγο πιο "δύσκολο".

veloz είπε...

:)
gia pote ginesai xaroumeni otan exeis kati na theleis!
kali syllogi.. :)

Erisadesu είπε...

Yellow kid : Η γνώμη σου μετράει πάντα. Θα ψάξω να τη βρω.
η Modern Times έκανε αρκετά λάθη πάντως στα τεύχη που αγόρασα. Τραγικά λάθη. Ανακάτευε σελίδες. Έκανε καλή προσπάθεια όμως.

Dannossiel τον παίρνεις.

Cougar: Λίγα λόγια για την Μαμούθκομιξ είναι η μόνη εταιρεία που έφερε στην Ελλάδα τίτλους που δεν θα κυκλοφορούσαν διαφορετικά.

Αλεξ: respect στην Dannossiel.

Βορέα: Candy Candy manga? δεν το είδα ποτέ ωστόσο εγώ ένα τεύχος είχα αγοράσει απο το περιοδικό της και αυτό δεν ήταν μανγκα αφου είχε χρώματα μέσα.

Veloz και εσένα σε αγαπάω.

πραγματικά δεν περίμενα ότι αυτό το ποστ μου θα είχε σχόλια.

Gaara είπε...

Aρχικά συμφωνώ με τον Cougar στο ότι στην μετάφραση χάνονται πολλά...

Manga διαβάζω κυρίως για να παρατηρώ το animation, την ιστορία προτιμώ να την βλέπω στο anime.

Εάν θέλετε να διαβάσετε ένα πολύ καλό manga με απίστευτο animation και αρκετά καλό story, προτείνω ανεπιφύλακτα το Basilisk, το οποίο κυκλοφορεί και σε anime βέβαια, που χάνει λίγο όμως στο animation part. Enjoy if u want ( :

Επίσης επειδή αναφέρθηκε το «9», επειδή δεν έχω εύκολη πρόσβαση, αν διαβάσει κανείς για κανένα διαγωνισμό σχεδίου στο 9 ή οπουδήποτε αλλού, pls post it.

BushidoCougar είπε...

Liza όταν διαβάζω Αστερίξ και Ιζνογκούντ ειλικρινά χέστηκα για την μετάφραση! Τα διαβάζω για να γελάσω και να περάσω καλά! Προσωπικά την Μαμούθκόμιξ την έχω πλουτίσει μιας και από Αστερίξ μου λείπουν 5 τεύχη μόνο και έχω κάτι random Lucky και Izno!

Αλλά όταν δίνω 20euro για ένα special edition hardcover bla bla comic full συλλεκτικό περιμένω ποιότητα! Ε δεν γίνεται να βλέπω λάθη τραγικά που θα έκανε ο κάθε τυχαίος! Και όπως λες, αν δεν ήταν μεγαθήριο εταιρία δεν θα το σχολίαζα καθόλου! Και FFS τώρα που το σκέφτομαι, ήταν και μετάφραση από Αγγλικά μόνο!! Quality check δεν έχει το μαγαζί;; Enough όμως με το offtopic, sumimasen...

Το Basilisk είναι όντως πολύ καλό manga και μου άρεσε περισσότερο από το anime! Πολύ ωραίο επίσης και περίπου στο ίδιο στυλ είναι και το Rurouni Kenshin το οποίο είναι από τα top manga...

Το concept στα manga όπως είπες κάπου κι εσύ Λιζάκι ήταν ότι η ποιότητα τους ήταν μέτρια, κι αυτό τους προσδίδει την χάρη τους! Ήταν ότι χρειάζεσαι, ούτε κακή ποιότητα αλλά ούτε ποιότητα να φοβάσαι να γυρίσεις την σελίδα μήπως και τσαλακώσει...

Love and Poison είπε...

Η Candy Candy που ανήκει; χιχιχι...

Ψέμματα, Kabamaru μόνο βλέπω και Lain ;))))

FuSmOKer είπε...

Πολύ γουστάρω που διαβάζεις manga και έτσι παρά τίποτα cosmopolitan και τετοιες παπαριές.
Εύγε!
Τα manga είναι κόλλημα. 'Η θα τα λατρεύεις ή θα λες τι μαλακία ειναι τούτη.
:)

Wrong Guy είπε...

Απολαμβάνω τις κρίσεις θαυμασμού στη φίλη Ερισαμπέτσου....

Erisadesu είπε...

Nομίζω ότι ο κύριος Funsmoker δεν μπήκε σον κόπο να διαβάσει το βλογκ μου και να δει οτι διαβάζω και cosmpopolitan :P

Gaara animation σημαίνει κίνηση και τα manga δεν έχουν κίνηση. Γι αυτό και βλέπω και anime για να το παρατηρώ.

Τελικά δεν μπορώ να πω ότι ειμαι φαν των Μάνγκα αλλά σίγουρα φάν της ένατης τέχνης είμαι.

Wrong Guy πάνω απο όλα έιμαι ενα κορίτσι που ανακαλύπτει τον κόσμο.

Gaara είπε...

Εννοώ τον τρόπο σχεδίασης ( :

Erisadesu είπε...

Gaara το κατάλαβα :P:P

Μακρίνα Βογιατζή είπε...

Καλημέεεεερα!!

Χαίρομαι πάααρα πολύ που βρίσκω Έλληνες που αρέσουν τα μάνγκα!Πρώτη φορά είδα αυτό το blog και πραγματικά σας λέω αναγάλλιασε η ψυχή μου!!! :) Στην αρχή σνόμπαρα τα κόμικς και παρακολουθούσα μόνο anime αλλά μετά από μερικές καλές δουλειές στις οποίες μυήθηκα από το φίλτατο " proud
Akatsuki member" (τον αδερφό μου δλδ,χε χε!)αρχίσαμε όλοι (εννοώ και άλλα 2 από τα 4 αδέρφια μου) να διαβάζουμε φανατικά!

Χμ...να πω ότι θαυμάζω την επιδεξιότητα του Ken Akamatsu στο Love Hina (αν και δεν διαβάζω τόοοοσο κοριτσίστικες δουλειές - εξαίρεση το Fruits Basket, το οποίο όμως παρά τα επιμελημένα σχεδιάκια του από την Takaya έχει αρκετά ιδιόμορφο στυλάκι,αυτό με τις κάπως οξείς γωνίες σε διάφορα μέρη του προσώπου π.χ πιγούνι) Η αλήθεια είναι ότι προτιμώ τα σενάρια του Naruto και του One Piece. Γενικά τα γούστα μου είναι αρκετά αγορίστικα(αν είναι δυνατόν?! έχω διαβάσει και Claymore!!!!-μην το επιχειρήσετε...έβλεπα τέρατα και στον ύπνο και στον ξύπνιο...)

Για να μη φεύγω από το θέμα: δεν είμαι τόσο ειδική στις εκδόσεις αλλά μπορώ να πω ότι η Anubis δεν κάνει καλές μεταφράσεις(έλεος :στο Rurouni Kensin τον λέει Ρορόοοοοονι......έλεος στο τετράγωνο...)
Πάντως, όσο κι αν αποδοκιμάζω τέτοιες δουλειές ,οφείλω να πω ότι κάθε προσπάθεια να φέρει κάποιος τα manga στην Ελλάδα είναι σημαντική....

Α,και να μην ξεχάσω να πω ότι αν είχα εγώ ξαδέρφη που θα μου έφερνε manga από την Iαπωνία θα της έκανα άγαλμα!!!!

Erisadesu είπε...

γεια σου Μακρίνα !!!

δυστυχώς θα σε απογοητεύσω αφού εγώ δεν διαβάζω Manga.
Αποφάσισα ότι δεν με εκφράζουν καθόλου και οτι προτιμώ τις ευρωπαϊκές δουλειές. Δεν μπορώ να πω οτι τα σνομπάρω αλλά απλά δεν μου κάνουν τόσο αίσθηση όσο ο Moebius ή οποιοσδήποτε άλλος σχεδιαστής comics εκτός Ιαπωνίας.

Από ότι είδα μπήκες και στο φόρου μας !!!!!!
Καλώς ήρθες!!!